Saturday, June 16, 2007
To the TOP
"Mencapai dan berada di puncak gunung sememangnya suatu kepuasan. Tetapi keseronokan sebenar adalah ketika dalam perjalanan menuju ke puncak"

Anda tidak akan percaya melainkan anda merasainya.

Itu juga sebahagian rahsia dalam berorganisasi. Puncak gunung adalah matlamat. Tetapi perjalanan kearah mencapai matlamat itu adalah lebih penting. Segala keseronokan, ilmu dan kemahiran akan dapat anda rasai ketika melakukan usaha ke arah mencapai matlamat itu.

Andainya usaha anda cuma ala kadar dan tiada kesungguhan, kepuasan yang anda capai juga tidak seberapa. Bahkan, anda sebenarnya tidak dikira telah mencapai 'puncak gunung'. Mungkin anda cuma tiba di First Camp atau Second Camp sebelum tiba ke puncak.

Bezakan antara kepuasan dan keseronokan. Bagi yang pernah mendaki gunung, yang mana lebih menyeronokkan bagi anda? Ketika mendaki atau ketika di puncak?

Bezakan antara keseronokan dan kepuasan. Bagi pemain bola sepak, yang mana lebih memuaskan? Ketika bermain atau setelah memenangi perlawanan?

Anda tidak dapat mencapai kepuasan sebenar jika anda tidak berusaha segigih mungkin ketika dalam proses ke arah mencapai matlamat.

Dalam berorganisasi, amat penting bagi anda untuk berusaha segigih mungkin ke arah mencapai matlamat dan objektif organisasi.

Selamat berusaha!
posted by Awan Badai @ 8:37 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 


SHARINGAN:
Not only meets the EYE


"Lihat, belajar, aplikasi dan pengaruhi..."

Photobucket - Video and Image Hosting

Dell Coupon Code
Hit Counters
Online Users

Locations of visitors to this page

Malaysian Muslim Blogs

 
About Me

Name: Awan Badai
Home: Indera Mahkota, Pahang, Malaysia
About Me:
See my complete profile

Shout Box





Previous Post
Archives
Template By
Free Blogger templates