Tuesday, January 09, 2007
Bestnyer Pilihan Raya!
150 penduduk Batu Talam dapat tanah pertanian

- Malaysia Today -

Eii... bestnyer. Kalau ada Pilihan Raya selalu kan bagus! Barulah nampak muka wakil rakyat, dapat tanah, dapat duit, dapat kain pelikat, ramai Menteri datang, PM pun datang!

Kalau takde Pilihan Raya... haram jadah, confirm takder sumer ni kan? kan? kan?

Rakyat pun, pakat-pakatlah pangkah dacing. Nanti, dapat RM50! Boleh buat bayar harga tol naik, minyak naik, harga barang naik. Duit-duit yang kita bayar tu, nanti masuk poket-poket orang yang terima rasuah, masuk poket kroni, masuk poket orang-orang yang kaya. Rakyat? Alaaah... RM 50 setiap 4-5 tahun sekali, kira dah banyak la tu! Pandai-pandai la pemimpinnegara buat dengan duit yang rakyat bayar tu.

Yang dah kaya-raya-paya? Dapat projek buat KLCC, buat jalan, buat longkang, bangunan-bangunan tinggi, projek-projek besar. Dapat juta-juta.

Yang miskin-papa-kedana? bangganya dapat tengok KLCC dan bangunan tinggi dalam TV, dapat bayar tol mahal nak lalu highway luas, bayar minyak moto mahal nak gi toreh getah. Dapat RM50 4-5 tahun sekali masa PRU.

Quote ayat
Pakdi:
First class facility, third class mentality!


Terima Kasih BN!!!
posted by Awan Badai @ 11:31 AM  
2 Comments:
  • At 1:46 PM, Anonymous pakdi said…

    aku pun nak merasa jugak dapat duit besar waktu by-election. mintak apaaaa jeee mesti dapat. pergh..

    boleh ke doa adun aku mati?<

     
  • At 4:49 PM, Blogger Awan Badai said…

    Huh...??? (gelak gelak)<

     
Post a Comment
<< Home
 


SHARINGAN:
Not only meets the EYE


"Lihat, belajar, aplikasi dan pengaruhi..."

Photobucket - Video and Image Hosting

Dell Coupon Code
Hit Counters
Online Users

Locations of visitors to this page

Malaysian Muslim Blogs

 
About Me

Name: Awan Badai
Home: Indera Mahkota, Pahang, Malaysia
About Me:
See my complete profile

Shout Box





Previous Post
Archives
Template By
Free Blogger templates