Thursday, August 23, 2007
Merdeka kali ke-2
Merdeka kali ke-2?

Ramai orang berkata, Malaysia belum Merdeka. Sebab? Terlalu banyak! Ditambah lagi kenyataan KETUA HAKIM NEGARA, Tun Ahmad Fairuz Syeikh Abdul Halim dilaporkan oleh Utusan semalam (22 Ogos 2007) berkata;

"Sudah 50 tahun kita merdeka, sudah 50 tahun kita terlepas daripada cengkaman penjajah, tetapi Seksyen 3 dan 5 Undang-Undang Sivil 1956 masih kekal dalam perundangan kita."

"Apakah ini petanda bahawa Common Law Inggeris itu adalah undang-undang yang paling baik di dunia? Apakah ini petanda bahawa pakar undang-undang kita masih di bawah tempurung penjajah?" soalnya.

Nah! Sapa berani nak bangkang KETUA HAKIM NEGARA?

Merdeka kali pertama

Tanah Melayu/ Malaysia pernah merdeka pada tahun 1957. Rakyat berjuang ke arah kemerdekaan. Mereka dipimpin dan dipacu oleh para pemimpin pelbagai kaum yang berusaha keras siang dan malam demi sebuah kemerdekaan.

Sekarang rakyat Malaysia sendiri mempertikaikan, adakah Malaysia sudah benar-benar 'merdeka'? Kita menanti pemimpin-pemimpin kita untuk bangkit berjuang ke arah erti kemerdekaan yang sebenar.

Tapi sebaliknya pula yang berlaku. Nak harapkan pemimpin, pemimpin itu pula yang menguatkan lagi minda terjajah di kalangan rakyat Malaysia.

Apabila ada rakyat bangkit, mereka pula dikenakan tindakan. Saling tak tumpah macam British kenakan tindakan kepada Tok Janggut, Haji Abdul Rahman Limbong, Mat Kilau, Tok Gajah dan lain-lain pejuang kemerdekaan.

Memetik entri Kitaro dalam blognya:

Di Malaysia... bila ada mahasiswa yang berdemonstrasi mengkritik dasar kerajaan, terus ditangkap, digantung dan dinafi hak pendidikan mereka.

Di Malaysia... bila ada rakyat biasa yang bangkit berhimpun membantah kenaikan minyak, muncul FRU memukul, menymbur air kimia dan menangkap rakyat marhain.

Di Malaysia... bila belum ada lagi bukti kukuh, kononnya ada dakwaan beberapa aktivitis politik ingin menggunakan bom molotiv cocktail, maka terus ditahan ISA (tanpa bicara).

Di Malaysia... bila ada parti Islam berceramah mengajak rakyat mendekati agama, ceramah itu diserbu dan penceramah ditahan...

Di Malaysia... bila ada ustaz-ustaz, berceramah di surau atau masjid, mereka ditahan dan didakwa di mahkamah kerana tiada tauliah...

Merdeka kali ke-2?

Sampai bila kita nak dijajah? Terjajah secara undang-undang, pemikiran, moral, perlembagaan, agama, pendidikan dan seluruh sistem hidup.

Ayuh merdekakan Malaysia kali ke-2!

Siapa yang bertanggungjawab? Tentunya seluruh rakyat Malaysia...

Bila? Soon...

Bagaimana? Pilihanraya dah dekat...
posted by Awan Badai @ 12:21 PM  
1 Comments:
  • At 12:30 PM, Blogger Wan Solehah al-Halbani said…

    Salam,

    Kita tidak pernah merdeka pun! Merdeka ertinya berada di bawah Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan Laailaahaillallah. Sedangkan kita kini berada di bawah Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, iaitu di bawah peraturan dan undang-undang manusia ( fasal-fasal 43, 44 dan 161 Perlembagaan) yang kafir.

    Dalam pemerintahan kerajaan kita kini, kita ada sistem "kerajaan dalam kerajaan", iaitu wujudnya kerajaan yang ghaib yang sebebnarnya berkuasa dan memerintah ke atas kerajaan kita. Inilah kerajaan NWO, iaitu kerajaan Yahudi. Seluruh Raja-Raja Melayu kita, para pemimpin kita, pegawai-pegawai di dalam birokrasi, polis dan militeri kita adalah agen-agen Yahudi dan mereka selalunya adalah ahli-ahli Freemason. Mereka memerintah Malaysia bagi pihak Yahudi, di atas nama Yahudi dan untuk Yahudi.

    Sebuah buku mengenai pembentukan Malaysia dan masa hadapan Malaysia telah ditulis oleh Prof. Rupert Emerson, Macmillan, New York, 1937 yang bertajuk - Malaysia : Direct and Indirect Rule.

    Direct rule dimaksudkan kepada penjajahan British ke atas British Malaya, manakala Indirect Rule adalah dimaksudkan kepada Malaysia di bawah pemimpin-pemimpin Melayu. Indirect Rule ertinya neo-colonialism di bawah Yahudi seperti keadaan kita sekarang ini.

    Emerson mengatakan bahawa Malaysia akan dimerdekakan dalam erti kata yang sebenarnya pada 2065, iaitu setelah sekurang-kurangnya 30% dpd orang-orang Melayu menjadi murtad dan Malaysia pada masa itu sudah menjadi negara yang majoriti penduduknya adalah bukan Islam.

    Kerajaan kita hari ini adalah boneka Yahudi. Kita akan kembali kepada pelaksanaan bahasa Inggeris sepenuhnya dalam kehidupan kita. DEB telah dihapuskan. Akta pelajaram 1961 yang pro-Melayu dihapuskan dan digantikan dgn akta pendidikan 1996 yang pro-kafir. BN untuk SEMUA dan PR juga untuk SEMUA, tak ada lagi untuk Melayu. Kita tidur lagi!

    Melayu dan Islam amat wajar dihapuskan oleh Yahudi melalui BN dan PR kerana kita masih tidur nyenyak! Allah akan membantu kita hanya setelah kita sedar dpd tidur kita.

    Salam.


    Wan Solehah al-Halbani<

     
Post a Comment
<< Home
 


SHARINGAN:
Not only meets the EYE


"Lihat, belajar, aplikasi dan pengaruhi..."

Photobucket - Video and Image Hosting

Dell Coupon Code
Hit Counters
Online Users

Locations of visitors to this page

Malaysian Muslim Blogs

 
About Me

Name: Awan Badai
Home: Indera Mahkota, Pahang, Malaysia
About Me:
See my complete profile

Shout Box





Previous Post
Archives
Template By
Free Blogger templates