Thursday, August 17, 2006
Withstand II
"Dan Muhammad itu hanyalah seorang Rasul; yang sebelumnya telah berlalu beberapa rasul. apakah jika dia wafat atau dibunuh, kamu berpaling ke belakang? Barangsiapa yang berbalik ke belakang, maka ia tidak akan merugikan ALLAH sedikit pun. Dan ALLAH memberi balasan kepada orang yang bersyukur "

[Surah Ali 'Imran : 144]

Apabila Nabi Muhammad wafat, maka seluruh dunia pun menangis dan bersedih. Apatah lagi sahabat-sahabat Baginda yang begitu menyayangi Baginda.

Mujurlah bangun Saidina Abu Bakar, membacakan ayat Al-Quran di atas. Menyedarkan sahabat-sahabat bahawa perjuangan ini bukan kerana seorang manusia agung bernama Muhammad. Tetapi, perjuangan ini mempunyai prinsip yang mesti diteruskan. Demi ALLAH, dan kerana ALLAH.

Catatan harian:

[17 Ogos 2006] - Hari ini sepatutnya ada seorang insan yang meraikan ulangtahun kelahirannya yang ke-21. Tetapi, 52 hari yang lalu, (26 Jun 2006) insan yang amat bermakna dalam kehidupan Awan itu telah kembali ke Rahmatullah kerana kemalangan. Al-Fatihah untuk arwah Khairul Azri b Mohd Annuar.

Bagi Awan, beliau akan terus hidup dalam hidup Awan. Dan Awan berdoa agar kami dipertemukan kembali pada suatu hari nanti. Semoga Allah merahmati ruh beliau...

Walau apapun, perjuangan ini mesti diteruskan. Kerana perjuangan ini wujud bukan kerana manusia, tetapi kerana ALLAH.

Withstand!
posted by Awan Badai @ 5:22 PM  
2 Comments:
Post a Comment
<< Home
 


SHARINGAN:
Not only meets the EYE


"Lihat, belajar, aplikasi dan pengaruhi..."

Photobucket - Video and Image Hosting

Dell Coupon Code
Hit Counters
Online Users

Locations of visitors to this page

Malaysian Muslim Blogs

 
About Me

Name: Awan Badai
Home: Indera Mahkota, Pahang, Malaysia
About Me:
See my complete profile

Shout Box





Previous Post
Archives
Template By
Free Blogger templates